Pysslar

Fan vad duktig jag är. Jag har städat hela lägenheten grundligt och bra så nu sitter jag och är så nöjd med mig själv att jag nästan spricker av stolthet. Chips, katten, far omkring som en skottspole och leker kattlekar, jagar osynliga möss eller fåglar och hoppar upp och ner i bokhyllan som en guttaperkaboll.

Enda bekymret på min horrisont är ju penganöden. Det börjar bli tomt i skafferiet nu och i kylksåpet finner jag bara en flaska senap och en halv lök. Inte mycket att koka soppa på. Så jag får väl ta en tur till affären och handla upp den sista hundralappen. Sen vet jag inte riktigt hur jag ska göra men det löser sig väl kan jag tro.

Det enda som inte är rent här hemma nu är jag själv. Så jag tänkte jag skulle hoppa in i duschen om en liten stund och tvaga min feta kropp ren och skinande. Man har alltid nått att göra i Viskafors :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback