Ragga på ålderdomshemmet

Jaha. Nu har jag blivit en riktig mysgubbe minsan. Inte nog med att jag är fet, jag har fått ett envist eksem på handryggarna. Den minnesgoda läsaren kommer kanske ihåg att jag hade ett eksem i handflatorna i vintras. Nå, efter ett besök hos farbor doktorn fick jag en salva som tog bort eländet.

Men nu har jag alltså fått det på andra sidan av händerna. Jag är inte heller helt säker på att det är eksem, det kan lika gärna vara utricaria, alltså nässelutslag. Men då kommer ju frågan vad det är som jag inte tål. Ingen ny tvål, ingen ovanlig mat. Det enda jag kan komma på är att jag höjde dosen av en av mina mediciner i samma sväng som kliet dök upp.

Tänk vad allt ska man inte råka ut för. Jag är snart ett vandrande medicinskt under. Inte nog med att jag är sne i skallen, min stackars kropp råkar ut för allt från eksem till sur mage. Men som tur är så har jag kvar lite av den där salvan och även den klådstillande medicinen så att jag slipper riva sönder händerna.

Herregud. Jag kommer att få vara singel i alla mina dar. För vem i hela fridens namn vill ha någon som går sönder titt som tätt? Jag får sikta in mig på att fånga en dam när jag sitter på hemmet om många år. För där är ju alla söndriga lite här och var så jag smälter in mer.

Jäklar vad jag ska ragga på ålderdomshemmet när jag fyllt 80+

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback