vax on vax off

Hua. Jag måste sluta vara så eländigt gnällig som jag är idag. Komma ur morgonrocken och ta mig ut i världen och solskenet. Egentligen känner jag mig ruggigt ensam och social idag men jag vill inte smitta min omgivning med min förkylning för då tappar man lätt vänner. Så jag sitter och gnäller för mig själv och stackars Chips undrar nog varför husse håller på och muttrar för sig själv.

Helt plötsligt som jag sitter här så kommer jag på att jag borde bona parketten i vardagsrummet. Inte för att den är så sliten men den är allt bra matt. Det skulle lyfta rummet en hel del att göra det. Men då måste jag först få pengar till bonvax, sen måste jag köpa det samma, flytta på alla möbler, sprida ut ett lager eller två av vaxet, ställa tillbaka alla möbler. Nä det får va. För det första så faller det på att jag inte tänker lägga mina sista kronor på bonvax. Sen orkar jag absolut inte med allt det andra heller för den delen.

Men det skulle vara snyggt med ett skinande golv.

Nä. Jag får ta mig ut innan jag kommer på nått annat stolletyg jag vill göra som jag inte kan göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback