En liten tanke från WoBWallhorrisonten om Obama

Ok. Så Barack vann valet. Helt enligt mina önskemål. Men personkulten växer och har väl gjort så i många månader nu. Det verkar som alla problem är borta bara för att Obama vann. Men jag är rädd för att det blir en redig backlasch. Kriget i Irak ligger som en surdeg och jäser och ställer till det för den blivande presidenten. Finanskris, ekonomiska trångmål i allmänhet, en enorm statsskuld, kriget i Afganistan. Allt som ett arv från superklanten Bush.

Men vi hoppas på en ny statschef som är beredd på dialog, hårt arbete och som har tålamod. För att inte tala om hotet från dårar som vill ta karlns liv. USA är fullt av fanatiker och vapen. Ingen bra kombination. Men jag hoppas på 8 år med Obama, det jag sett av honom i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback