En underbart lördag

Vilken underbar lördagsmorgon. Jag började dagen med att sova länge, länge, till 12 ungefär. Sen gick jag upp för att sätta på kaffe och njöt av känslan. Vilken känsla dillar han om nu, undrar den bortkollrade läsaren? Bristen på bakfylla, säger jag då. Alldeles klar i skallen, ingen yrsel, inget illamående, ingen ångest, inga darrningar, inga spyanfall, inga nedtvingade öl, ingen känsla av desperation. Bara en helt vanlig lördagsmorgon, en tidning att läsa, kaffe att dricka.

Underbart.

Visserligen fick jag genast en liten minipanikångestattack så fort jag tänkt på att jag mådde bra, det funkar ofta så. Men det gick snabbt över. Så nu sitter jag och tittar runt på nätet och försöker uppbåda kraft till att dra fram dammsugaren.

Ah, du fantastiksa värld.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback