Fars dag i efterhand

Ja det glömde jag ju berätta. Min dotter skickade sent omsider ett mess på mobilen med ett grattis på fars dag. Det kändes minst sagt bra. Att äldsta sonen skulle glömma det är ju helt ok eftersom han hade sin egen födelsedag i huvudet och att min yngsta son skulle komma ihåg det vore väl lite väl mycket att begöra även om jag kan tycka att hans moder kunde hjälpa honom att komma ihåg. Men i hennes värld finns jag inte alls. Hon låtsas att hennes lilla familj är de som finns och att jag är en ond dröm. Skulle hon få bestämma skulle jag väl inte alls ha någon kontakt med hennes son. Men det är ju som det är med det där. Det känns lite som att det blir mest hennes problem allt som grabben blir äldre och lite mer motståndskraftig mot hennes makt.

Så, jag är inte en helt meningslös figur. Min dotter sade att hon älskade mig och det räcker för att hålla mig uppe ett år. Tänk att en sån som jag ens får ha barn. Det är ett under bara det. Ett underbart under som gör min gråa tillvaro färgsprakande och levande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback