Oj, det är vinter!

Fasen vad kallt det är ute. Jag tog Gula faran till affären och jag trodde nästan att händerna skulle frysa fast på handtagen. För vem tänkte på handskar? Det var ju nyss midsommar ju. Tillråga på allt så hade låset mycket lägligt fryst när jag väl puttrade in på parkeringen utanför affären så jag blev stående med en tändare för att värma upp nyckel en bra stund.

Men problem är till för att överkomma så nu sitter jag hemma i värmen med kylen full med gottig julmust och lite annat smått och gott. Men jag har då rakt inga som helt planer på att ge mig ut igen i kväll kan jag säga. Nä, nu ska jag göra nått att äta och sedan blir det tvtittande och lite allmänt mys. Jag tror jag ska festa till det ordentligt och brygga lite smarrigt thé så här på kvällskvisten. Lite för att komma i rätt vinterstämning liksom. En öppen spis hade suttit som en smäck med. Men det kan man ju bara drömma om. Kanske kan man ladda ner nån skärmsläckare med en brasa på? Nä, det verkar lite... hm... kallt?

Jaja, nu kan jag i alla fall ta det lugnt efter dagens alla äventyr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback