Superspänd

Det står helt klart att denna dagen skulle jag klara mig utan. Hela vänster sida värker och molar på grund av att jag är så spänd och i ansiktet har vänster sida domnat, ungefär som när man får tandläkarbedövning. Jag sträcker och masserar och donar för att kunna slappna av men det går absolut inte. Det är sånt som får mig att längta efter en öl eller tolv så att jag kan slappna av i musklerna lite.

Men trots att jag är så förbannat spänd så är jag relativt lugn i själen ialla fall. Det är ju alltid något. Jag kan liksom bara kallt konstatera att musklerna på vänster sida av min kropp kör sitt eget race, utan att jag har verktygen för att göra så mycket åt det. Men det hela tar defenitivt udden av dagen som det är. Jag känner mest för att lägga mig och sova igen och glömma bort värken och domningarna. Det ultimata hade varit ett varmt bad, en Gin & tonic, en bra bok, lite lugn musik och bara ligga där och känna hur kroppen blir tyngre och tyngre. Men det faller på att jag varken har något badkar eller någon gin.

Så, i brist på sådan frälsning så ska jag lägga mig på sängen, sätta på en skiva med avslappningsövningar och se om jag inte kan relaxa lite. Förhoppningsvis så kan jag lugna ner mina trilskande muskler lite. Det är helt klart värt ett försök i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback