Uppe med tuppen

Ah!. Vilken skillnad mot så många andra lördagar. Jag är nykter och utvilad. Sömntalbetterna hjälpte mig att somna vid 1 i går och jag vaknade utsövd vid 6.30, full av liv och fan vet om jag inte ser fram mot dagen med. Som lök på laxen. Adventsljusstaken sprider sitt milda ljus och ger löften om en fröjdefull jul. Jag har ingen som helst aning om vad jag sak syssla med idag, men det ger sig kan jag tro. Kanske finjustera städningen. Några pengar har jag ju inte, i alla fall inte till något som helst som kan betecknas som onödigt. Men jag är lika glad för det. Jag dricker mitt morgonkaffe full av förväntan inför vad dagen kan bjuda på för äventyr.

Så, det är väl bara att sätta igång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback