Vilodagen

Söndag. Vilodag. Inte helt fel, alls. Inte för att jag sliter ut mig under veckorna men ändå. Visst är det skönt med en dag när man får vila helt utan att få dåligt samvete. Jag har sovit länge och noga och nu sitter jag och väntar ivrigt på att kaffet ska perkulara färdigt i köket. När jag väl har slurkat i mig lite av den ljuvliga drycken ska jag lägga mig tillrätta i sängen igen och titta på en film tänkte jag.

Jag umgås visserligen med planer på att ta mig till affären för att inköpa ett stycke aftontidning, men jag tror jag skippar i den detaljen. Jag har det ju så bra här hemma. Kanske får jag nya, oanade krafter av kaffet men jag tvivlar. Skarpt. Nä, jag håller mig nog mellan mina fyra väggar idag. Förresten har jag nog lite ont i skallen om jag känner efter rikgit noga så det är dumt att riskera en värre huvudvärk genom att springa omkring i snålblåsten.

Man måste ju hedra vilodagen. Så det så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback