De pratar politik på tv

Oj vad det tjabblar på tv. Det pratas ungdomsarbetslöshet och skattesänkningar. Mitt nu när det är flammande panik i finansvärlden. Jag vet inte, men det känns som om det är dystra tiden. När jag slutade 9:an kunde man gå direkt i arbete utan att passera gymnasiet. Nu är det ju helt omöjligt för en ung männiksa att skapa sig en framtid utan att läsa ytterligare 3 år. Kan det verkligen vara rätt? Måste det vara så att alla måste läsa matte, engelska och svenska för att kunna sköta alla de jobb som en männiksa kan utföra?

Jag vet inte. Men det så kallade kunskapssamhället käns lite snett och vindt. Vart ska alla ta vägen i arbetslivet?

Nä, det kan bara inte vara rätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback