Elfsborg, tränare och vara eller inte vara

Det blir ingen flytt till Danmark för Magnus Haglund. Tränaren stannar i Elfsborg efter ett möte med klubbledningen.

Gott så. Men jag vågar sticka ut hakan lite här. För visst har den gode Haglund uppvisat strålande resultat med Elfsborg sedan han började som tränare, oavsett om det blir guld i år eller inte. Men till 1012? Nä, tror inte det. Till att börja med kommer Haglund inte stanna själv så länge, sedan så tror jag att det är dags för andra tankar, andra idéer. För just nu tycker jag att Elfsborgs spel mest speglar truppen och inte så mycket tränaren.

Jag hoppas verkligen att jag har fel. Men det är bättre att ha kontroll på situtationen än tappa allt grepp när Haglund hipp som happ bestämmer sig för att lämna lagmaskinen.

För vad händer då? En panikvärvning av första bästa tränare? Det vill jag inte se. Jag hoppas att Elfsborg har ett eller annat ess i rockärmen.

Man kan ju hoppas i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback