En blandad kompott minsan

Jag behöver mer filmer helt klart. Snart har jag kommit ikapp mig bland mina tidigare inköp. Men att köpa nya är inte att tala om. Laddar ner är ännu mindre att ens nämna, inte med mitt skitbredband. Så jag får väl börja om igen bland de filmer jag redan har. Men jag kanske kan få äldsta sonen att vara barmhärtig och ladda ner nån film då och då. Det är så vansinnigt gott att kunna titta på film i sovrummet nu när jag lätt kan göra det.

Igår kväll tittade jag på Adam Sandlers "Deeds" och sedan på den klassiska Jimmy Stewart-filmen "Mr Smith goes to Washington". Att läsa har jag inget tålamod till känner jag. Eller snarare, jag har ingen bra bok att läsa, en som kan fånga mitt intresse för mer än 5 minuter. Hade jag inte legat i krig med bliblioteket så kanske man kunde troppat av dit och lånat en bok. Men de påstar att jag har en räkning där som är obetald men jag vet att jag betalat den. Kvitto? Nä, så klart inte. Men det är en kamp (om det kan kallas det) som pågått i flera år. Men jag vägrar ge mig. Har man betalt ska man för tusan inte behöva hosta upp med pengarna igen.

Men än så länge har jag ju dagens gottbit kvar, dagens lokalblaska. En kopp kaffe och sen lägga sig i sängen och gå igenom bladet från första sidan till den allra sista och låta tiden passera. Gott så. Ikväll är det ju Elfsborgsmatch på gång. Jag skulle helst följa matchen på Borås arena, nu när det gäller så ofattbart mycket, men det skulle förtillfället kräva att jag stärkte mig med några folköl och det har jag ingen som helst lust med. Så det får bli webbradion. Jag får hoppas att jag nästa säsong är redo att gå på match nykter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback