Faller

Så var det dags igen. Ångesten rullar in över mig och jag hukar i allt det svarta och de vita blixtarna. Men jag fick en stund i lugn och ro i alla fall. Troligen har jag väl inte hämtat mig sedan helgen kan jag tro, eftersom ångesten var så stark när den ramlar in.

Lite svårt att få luft, svårt att svälja. Spänd i nacke och axlar, hjärtat rusar. Svettningarna börjar bryta fram. En känsla av ostadighet och att jag hela tiden ska ramla ner på golvet. Domningar i ansiktet, runt läpparnaq, skakade händer.  Men jag ska inte ge mig och låta eländet ta över mitt liv. Jag ska lägga mig i sängen och försöka andas bort skräcken.

Spela lite Harpan på datorn. Det funkar som lite terapi, jag tänker på annat en stund. Men det är en orolig flykt. När som helst kan det bränna till i själen och anden fladdrar vilt som en fångad fågel i ett nät. Kämpar för frihet.

Kanske kan jag somna några timmar och då kommer jag ju må bra igen en liten stund när jag vaknar igen. Men jag får vara försiktig med kaffe och nikotin idag. Det gäller att balansera försiktig på gränsen mitt mellan ro och skärande krigslarm. Det vore nog inte fel att äta lite när jag vaknar nästa gång. Jag tror kroppen är i obalans efter helgens bravader. Helst skulle jag ju ha lite vitaminer att slänga i mig men det är mig inte förunnat för den här dagen.

Jaja, jag mådde bra en stund i alla fall och det betyder ju att jag kan må bra igen.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Det är inte alls konstigt om du mår kasst så som du slarvar med dina mediciner!! Ska du ens få en chans att få tbax ditt liv, ssk-leg mm så ärr det dax att tag i saken meed en gång och inte jamsa fram och tbax! Skärpning!

Postat av: Wob

Jo det är sant. Plus att de tabletterna jag får i mig inte har samma verkansgrad eftersom levern bryter ner dem mycket fortare när man dricker. Jo, nu är det lugna gatan som gäller ett bra tag framåt. Dags att lämna tjafset bakom mig för denna gången i alla fall.

2008-10-28 @ 14:53:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback