Håhå jaja. ...

Håhå jaja. Låt mig ledsaga den trogne läsaren i en flyflammande alkoholists lördag. Jag har än en gång somnat och vaknat. Visst tog jag mig till affären, en golgatavandring med påsen full med folköl. Sedan dess har jag hunnit med att snattra med min yngsta son på msn, sova en stund, dricka mer öl. Hua. Vart ska detta ta vägen? Men tanken flammar i min skalle. Är det verkligen värt det? Svaret lyser klart framför mig men jag vill inte riktigt kännas vid det. Men nog är det så att jag inte heller klarar att vara helgalkis. Fan, det är nästan värre än att vara helakis. Som det ser ut nu så väntar jag hela veckan på att helgen kommer, slänger i mig allt jag hittar när väl fredagen kommer och sedan får jag leva med skiten resten av helgen.

Jajaja, just nu måste jag leva med det monster jag skapade igår. Klappa det på ryggen, lugna ner det. Kyssa dess vidriga mun. Men på måndag kanske jag mår bra.

Kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback