Huller om buller i skallen

Det var väldigt vad svårt det var att få farten att räcka till det allra enklaste denna vackra söndagen. Jag borde åka till affären men orkar inte ens ta mig ur morgonrocken. Kanske skulle jag åka iväg iklädd morgonrock och tofflor.

De som känner mig nära vet att jag älskar min morgonrock. Jag kan lätt gå omkring i den en hel dag. På de sista åren har tofflorna lagts till i stassen, en litet otippat kort minst sagt. Men jag trivs att klä mig som en liten gubbe. En del, många, har sina farvoritmjukisbyxor men jag är kraftigt allergisk mot mjukisbxor. Då har jag hellre min älskade fleecerock.

Men det vore nog lite att ta i att sätta mig på mopeden i den, så jag får nog ta tag i min klädsel tror jag. Men först ska jag nog dricka en kopp kaffe till, röka en ciggarett och klappa katten lite. Hon, Chips, ligger på golvet och blänger på mig för att jag inte ger henne den uppmärksamhet hon själv tycker att hon så väl behöver. Men jag har allt skämt bort henne rätt ordentligt genom att ligga i sängen hela dagen i går och klappa på hennes mage.

Sen måste jag som sagt dammsuga badrummet eftersom det är kattsand över hela golvet. Renbädda sängen och sätta upp en tvättid borde jag göra med. Fasen, ju längre jag fundera ju mer dyker det upp en massa saker som jag behöver göra. Så jag får helt enkelt fundera lite mindre, det vore lättare så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback