I väntans tider

Så sådär ja. Då var det utvädrat, städat och jag har fått på mig kläder. Nu kan dom komma som dom vill. Jag sitter här och väntar på att det ska ringa på dörren och kaffet står på bryggning. Lite nervös är det allt det får jag erkänna. Vad ska de hit och göra liksom? Leta efter tecken på att jag smygsuper? Tja, jag kan ju alltid visa upp den hopplöst stora högen med pantburkar som ligger i stora garderoben, det borde ge en viss effekt kan jag tro.

Nä, vi ska nog hålla den dörren stängd tror jag. Det blir allt bäst så. Men resten av lägenheten är i tipptopp så där finns det inget farligt att finna. Men jag kommer säkert att hoppa högt när de väl ringer på dörren kan jag tro.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback