Kaffe är en böna

Fasiken vad trött jag är. Ögonlocken vill bara falla ner och svärta min värld. Men jag försöker hålla mig vaken ett litet tag till. Bara för att sömnen som kommer ska bli desto bättre. Jag funderar på att ta mig till affären för att köpa cigg. En promenad i det vackra höstvädret kanske gör susen för lilla WoB? Chips, katten, ligger i "sin" fåtölj och sover den oskyldige kattens sömn. Vivaldis flöjtkoncert ljuder i högtalarna och jag har det förbannat bra faktiskt. Jag lurar på att lägga mig i sängen och läsa dagens lokalblaska, men jag vet att jag kommer att somna då så jag håller lite på det hela.

Nä, detta fodrar lite kaffe känner jag. Kaffe och magmedicin för jag är totalt ursur i magen. Man borde äta mer regelbundet, jag vet. Men det är ju det där med ångesten som sätter stopp för allt vettigt ätande. Inget under dagen och sedan frossa i mat till natten. Illa, Inte alls bra. Men det är så det är.

Men vart var jag nu i tanken? Jo, kaffe var det ju. Det får jag fixa med en gång känner jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback