Kentboxen luktar skumt

Ärligt talat, jag vet inte. Min små Svenska husgudar har släppt en box. En box med alla deras skivor plus, om jag inte missminner mig, 15 nya låtar. Eller snarare okända låtar. Jag vet inte. Jag har redan alla skivor. Men jag vill ju komma åt de där andra låtarna. Priset är visserligen väldigt lågt för en sådan megabox, strax över 300 spänn. Men det är mycket pengar för 15 låtar. Det luktar väl att man kommer att ladda ner dem. Men jag skulle väl helst ha boxen, bara för att ha den liksom.

Men det är ju inte precis som när Springsteen släppt liveboxen 1987 eller när det var, med en hel massa nya saker att lyssna på. Nä, det luktar lite som att herrarna i Kent har glömt bort lite hur det är att klara sig på en enkel arbetarlön. Eller så har jag helt fel och det klart, de kanske resonerar som så att de vill presentera det dom gjorde innan Vapen och ammonution för den unga publiken.

Men jag tvivlar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback