Lxkonsumtion

Så. Nu väntar jag på att bussen ska komma så att jag kan ta mig till netonnet för att köpa den där datorn. Jag låg i överläggningar med äldste sonen vilken dator jag skulle köpa. Första valet fanns tyvärr inte inne i Netonnetaffären här i Borås. Jag skulle visserligen kunna beställa den men det skiter jag i. Andravalet har numera blivit förstavalet så förhoppniongsvis så får jag kånka på ett stort paket på vägen hem. Sen är jag utan ekonomiska tillgångar igen, fi fick Kronofogden.

Om köpet blir av (man vet ju inte, datorn kan ju sälja slut innan jag kommit fram) så kommer jag presentera min nya lyxonsumtion. Hela världen darrar, ekonomisk kris överallt. Och WoB går och köper en dator för en massa pengar.

Yeps, det är så man gör när valen är stängda för att spara. Visst skulle jag kunna slänga in pengarna till fogden, men det vore som att pissa i Mississippi ungefär. En tusenlapp hit eller dit liksom.

Nä. Bussen var det. Har laddat upp med tre folköl så det borde funka tycker jag. Har även med mig 3 "paniköl" ifall det sätter igång att krypa i mig.

Kommentarer
Postat av: Miss Borderline

Jahaja....här tittar man inte en på en dag eller två och när man väl kommer in så ska det köpas dator, och det en vecka innan pensionen kommer.....HALLÅ, det är FINANSKRIS skakar uppgivet på hövvet


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback