Min oerhörda lathet

Inte illa. jag tog mig hela vägen in till köket för att röka en cigarett. Det betyder ju att jag har lite kraft kvar i min späda barnakropp. Så kanske kan jag mobilisera tillräckligt med kraft för att ta mig till affären? Jag menar, det är ju samma tillvägagångsätt att gå dit som till köket. Bara lite längre.

Visst skulle jag kunna fuska och ta Gula faran, men det känns inte rätt. Jag bara måste få lite motion nån gång då och då innan blodet ruttnar i mig. En snabb promenad till affären och tillbaka vore rätta medicinen för mig, jag vet ju att det är så. Det gäller bara att orka med. Men någonstans får min lathet faktiskt trängas undan av lite livlighet.

Som sagt. På med lite kläder, en rask promenad och sen kan jag köpa en påse chips och lite dipp och festa på i kväll.

Så får det bli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback