Passiv

Det var ju det där med att sätta lite fart. Jag glömde att det är totalt mot min natur att sätta lite fart på döfläsket. Jag yrar mellan datorn och köksfläkten där jag sitter och röker. Frågan är hur mycket kaffe som krävs för att jag ska få lite snurr på dagen?

Nä. Det går inte av sig själv inte. Kanske skulle jag behöva ta i lite själv, men jag väntar passivt på att kraften ska byggas upp inom mig. Jag har ett missat samtal på mobilen såg jag när jag gick upp ur sängen. Än så länge är det en hemlighet för mig vem som har ringt. Men man kanske skulle kolla efter vem det är som ringt? Det kanske vore en bra början på det hela så att säga. Men orka!

Så ni förstår vilken nivå det hela ligger på. Det är ett under att jag ens orkar andas. Helst skulle jag lägga mig för att titta på en bra film eller nått. Men det kräver ju att jag ska gå fram till skänken där jag har mina DVD-filmer och det orkar jag inte heller. Så jag blir sittande här framför datorn och kommer inte så mycket längre.

Nä. Nu får jag fan ta mig i kragen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback