Stolt, jättestolt

Nä, detta måste få ett slut. Jag lider alla helvetets kval som det ser ut just nu. Vaknar, dricker en öl, röker en cigg, somnar igen och mår helt jävla skit hela tiden. Läser, allt för sent i dagens lokalblad om läkaren Carl-Magnus Stolt som blev dömd för sexuellt ofredande och såg hela sitt liv ramla ner på honom men som nu rest sig och startat praktik i Borås. Låter jag förlåtande? Jo, det är nog sant. Men jag har själv mött honom och har väl en förlåtande tanke bakom det hela. Han är ytterst karismatisk, en fantastisk människa. I alla fall i praktiken. Om han är skyldig eller inte? Jag vet inte. Men jag vet att han har ett sätt att närma sig människor som är lite unikt. Med både kunnandet som läkare och en varm empait i grunden. Jag brukar inte vara förlåtande. Men jag vet inte. Fan, ge karln en chans liksom. Jag ska göra allt för att välja honom som läkare i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback