Vad göra?

Som den vankelmodige man jag är så har jag givetvis ändrat mig. Redan. Ute har det blåst upp och det ser ut som om regnet hänger i luften. Lusten att åka omkring med mopeden i regnet är starkt begränsad. Så jag sitter där jag sitter. Men det gäller att göra något vettigt av det med. Frågan är bara hur? Kanske är det dags att laga lite mat, jag har inte ätit än. Eller kanske skulle man lägga sig i sängen och titta på en film. Nått svartvitt, gammalt kanske. Eller den där dolumentären om andra världskriget som jag har liggande.

Fast prio ett borde vara att duscha. Jag luktar skumt. Håret lever sitt eget liv och står upp som en piassavakvast på skallen, lite lagom flottigt och mycket bedrövligt. Egenligen känner jag för en kopp kaffe till, men det vore nog inte smart, för jag känner mig sådär stressad som man blir av för mycket koffein. Jag har nog redan druckit nog med kaffe för tillfället.

Nä, jag vet inte alls vad jag ska ta mig till. Nått måsta man ju göra för att tiden ska gå.

Frågan är bara vad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback