Ett spöke från förr

Döm om min förvåning när ett spöke skred över Viskafors torg. En liten, skallig gubbe i blå arbetsoverall som studsade fram med godmodig min.

Jag kännde igen gubben som en av alla de som arbetade på Viskafors gummifabrik när den låg här i knutarna. Även jag gjorde en session där under mina vackra ungdomsår innan jag började på en annan gummifabrik som låg i samma stadsdel som jag bodde i. Men redan då, för en 20-år sedan så utmärkte sig den där lilla gubben genom att aldrig byta om till "civila" kläder. Nä han gick omkring i den där overallen vart han än tog sig.

Och nu får jag se honom igen, 20 år senare och gummifabriken är nedlags sedan 19 år eller nått sånt och karln ser exakt ut som han gjorde då. Det var som om tiden stannat.

Märkligt värre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback