Funderingar

Ja att jag skulle ligga så här lågt hade jag inte tänkt mig. Men jag fick nästan en panikattack och var tvungen att lägga mig på sängen där jag sedemera somnade när ångesten lugnade sig. Så istället för att städa så blev det till att sova hela eftermiddagen. Men det kanske var lika bra det. Då har jag nått att göra i morgon istället.

Jag funderar på om jag ska åka till affären eller inte. För si, ciggen börjar ta slut och så kan vi ju inte ha det. Men orka. Det var ju det. Orka. Känner mest för att slänga i mig lite lugnade, äta lite när pulsen gått ner och sedan fortsätta sova. Ångesten vaknar till liv så fort jag går upp ur sängen. Den ligger och lurar någonstans i min hals och hotar med att visa hela sin fula slemmiga kropp. Men jag ska ta lite lugnande så får vi se om det räcker eller om jag får grotta ner mig i sängen ordentligt. Det känns hela tiden som om jag inte får tillräckligt med luft, men det är ju bara inbillning. Otäckt likt förbannat.

Nä som sagt. Frågan är vad jag pallar en dag som denna. Jag tror jag ska börja med en dusch, sen får jag se vad det blir av det hela. Kanske ska sätta på en kanna koffeinfritt kaffe så att jag har nått att göra under eftermiddagen/kvällen. Senare idag kommer ju Poirot på tv och det vill jag för mitt liv inte missa.

Tja, mot köket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback