Handlingsförlamning

Aha. Det är en sån dag. Handlingsförlamning. Jag vet att jag måste ringa till psyk för att kolla om läkaren skrev ut sömntabletter med igår eller om jag får tjata mig till det. Sen måste jag ringa till apoteket för att kolla vilket apotek som har den sortens piller jag ska ha, de är inte så vanliga nämligen och i värsta fall måste jag sätta mig på Gula faran för att åka in till stan för att hämta de där pillren.

Allt det där vet jag att jag måste göra för annars står jag där utan medicin till helgen och det vill jag inte vara med om. Men får jag något gjort då? Nope. Det enda jag orkat ta tag i är att jag letat upp telefonnummret till Apoteket på nätet. Sen sitter jag bara helt paralyserad och får inget gjort alls. Tiden rusar men jag står stilla.

Nä, jag måste rycka upp mig, annars så blir helgen outhärdlig utan mina mediciner, det vet jag ju.

Upp ur fåtöljen nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback