Hoppa tankad

Ryske höjdhopparen Ivan Uchov riskerar sex månaders avstängning för fylleskandalen i Lausanne.

Jag håller med Sjöberg i det att det är lite komiskt. Så klart är det tragiskt och vittnar om kraftiga alkoholproblem för den gode Ivan. Men ändå, vilken enutsiasm. Snacka om att inte ge sig bara för att det tar emot lite.

Själv var jag kass på allt som liknade idrott i skolan och har sedan dess hållt mig långt från dylika sysselsättningar förutom någon brännbollsturnering med jobbet. Men jag är säker på att jag skulle hoppa ruggigt uselt när jag är packad. Känner jag mig själv skulle jag troligen bara lunka fram mot ribban lite släntrande sådär och sedan göra en piruett för att lägga mig ner på mattan och somna.

Men det är ju jag det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback