I sista minuten

Jag måste få iväg mina papper till AFA med, det känns kass att missa 2500 kronor i månaden bara för att jag är för lat för att kopiera mina intyg och skicka in dem. Det där får jag ta tag i på torsdag när jag fått mina nya mediciner, då kanske jag klarar att ta mig till La stada för att kopiera. Eller, när jag tänker på det, borde de inte ha en kopieringsapparat på biblioteket här i Viskafors. Så långt har jag inte tänkt ens. Förresten, har de ens bibliotek. Det får jag kolla upp. Men skulle det vara så att de har det så får jag ta mig dit i morgon och kopiera intygen och skicka in dem. De där extrapengarna behövs sannerligen.

Tja, alltid är det nått att ta tag i och varje gång så lyckas jag dra ut på det så att det antingen är helt försent att göra något åt det eller så är det i sista minuten. Konstigt, för jag vet ju så väl att det är ett problem och fel hos mig som är enkelt att åtgärda, nämnligen att sluta skjuta upp allting. Men likt förbannat gör jag samma misstag gång på gång.

Nä, nu ska jag ut på nätet och kolla om det finns bibliotek i Viskafors.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback