Ja. Jag VET

Jo, jag vet, jag har fastnat i ett spår. Men låten är så förbannat bra och texten pratar med det allra innersta i min själ, min ande. Ni vet sådär som bra musik eller poesi eller helt enkelt en annan människa kan nudda ditt hjärta. Den här låten hade jag velat spela framför hela skolan när jag gick i 9:an och alla jävlar var på mig hela tiden för att jag inte var som dem, för att jag inte rätta mig i fållan, för att jag inte tänkte, pratade, tuggade som dem.

Då när jag valde att strunta i att gå i skolan, hängde i källare och sniffade Tippex eller åkte till Kinnahult för att vara med min lika udda polare Mr Nelson. Vi ägde världen. Universum var för oss bara en tugga. Det var först när mina klasskompisar upptäckte att jag var ihop med en tjej som var ett år äldre som de överhuvudtaget hälsade på mig. Men då var det redan så sent så sent. DÅ kunde de dra åt helvete. För vem var den som låtsades och vem var den som inte gav sig?

Nu är vi alla vuxna. Några har jag pratat med, någon har jag supit med. Men jag hatar de flesta av dem i alla fall. De gjorde min skolgång till ett helvete. Helt enkelt för att jag inte gillade Freestyle, Gyllene tider eller Noice utan Elvis och Lennon. Helt enkelt för att jag gick min egen väg. Så FUCK OFF till er alla som gjorde mitt liv till ett helvete i 9 år. Och tack till er som gjorde mitt liv till nått så mycket bättre och roligare på gymnasiet. Er älskar jag för ni kunde se bakom masken och finna mig och jag fann er.


"The Pretender"


Keep you in the dark
You know they all pretend
Keep you in the dark
And so it all began

Send in your skeletons
Sing as their bones go marching in... again
The need you buried deep
The secrets that you keep are ever ready
Are you ready?
I'm finished making sense
Done pleading ignorance
That whole defense

Spinning infinity, boy
The wheel is spinning me
It's never-ending, never-ending
Same old story

[Chorus (x2):]
What if I say I'm not like the others?
What if I say I'm not just another one of your plays?
You're the pretender
What if I say I will never surrender?

In time or so I'm told
I'm just another soul for sale... oh, well
The page is out of print
We are not permanent
We're temporary, temporary
Same old story

[Chorus x2]

I'm the voice inside your head
You refuse to hear
I'm the face that you have to face
Mirrored in your stare
I'm what's left, I'm what's right
I'm the enemy
I'm the hand that will take you down
Bring you to your knees

So who are you?
Yeah, who are you?
Yeah, who are you?
Yeah, who are you?

Keep you in the dark
You know they all pretend

[Chorus x2]

[x2]
What if I say I'm not like the others?
(Keep you in the dark)
What if I say I'm not just another one of your plays?
(You know they all... pretend)
You're the pretender
What if I say I will never surrender?

So who are you?
Yeah, who are you?
Yeah, who are you?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback