SÅ klart blev jag snurrig

Så klart. Just som jag satt och gottade mig åt att min generella ångest hade sänkts lite så fick jag en brakattack och var tvungen att lägga mig i sängen. Där låg jag och vred mig innan jag gav upp tanken på att själv ha kontroll på attacken så jag rusade ut i köket, nappade åt mig mina lugnande och ett glas vatten och sprang in till sängen igen. (Det är bara in sängen kan få lite kontroll på ångesten).

Men, det gick över, som alla panikattacker gör till slut. Det höll väl i sig i en 40 minuter alltsom allt så jag kom undan rätt bra denna gången. Men jag känner att det riktigt kryper i mig så jag tror jag ska ta och avveckla den här dagen och lägga mig för att försöka sova. Jag har kunnat äta med nu så det behovet är tillfredsställt. Pratat med tant mamma har jag gjort med. Hon spinner ju alltid upp i 4000 knutar när jag inte svara i telefonen. SÅ jag fick ringa upp och käckt förklara att jag minsan levde och hade det hur bra som helst. Finns ju liksom ingen mening med att oroa henne.

Nä, en tripp till toa för att borsta tänderna och sedan kryper jag ner med en bra bok och bara har det fantastiskt.

Kommentarer
Postat av: Kjell

Att sköta om sig själv med en god bok är fint. Bra tänkt.

2008-09-07 @ 22:16:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback