Undanflykter

Nu ska vi räkna ihop de olika anledningarna till att jag ska stanna i sängen idag.

  • Jag har blivit förkyld och har nog lite feber. Inte helt märkligt efter min natt i skogen och sedan min dag hos min förkylda tant mamma.
  • Jag fryser in i märgen
  • Ångesten slår ett allt kraftigare famntag på mig och kramar musten ur mig
  • Jag sov uselt i natt
  • Magen är sur som ättika.
  • Jag är totalt pank
  • Jag läser en så bra bok just nu. Det är en del i en triologi och jag är nu inne på andra delen. Men den tredje ligger nog nedpackad i lådorna i garderoben så jag får väl leta fram den när jag är klar med denna.
  • Jag har en blåsa under höger häl
  • Sa jag att jag är förkyld?
  • Tandvärk har jag med. Eller om det är bihålorna som spökar, vet inte riktigt
  • Här behövs det städas men jag orkar inte ta tag i det hela. Ligger jag i sängen ser jag inte röran
Tja, det var några anledningar till att ligga i sängen och inte göra nått eller i alla fall så lite som möjligt. Jag tror jag ska följa mitt eget råd som sjuksköterska och lägga mig under täcket och hålla mig där så mycket som möjligt. Det är ju bara det där med ciggen som håller på att ta slut som får mig att ens fundera på att ta mig ut i världen. Men det är väl oundviklig kan jag tro, om jag nu inte drabbas av total blackout och faktiskt tar det stora steget till att sluta röka. Vore välbehövligt, att röka är det allra dummaste en människa kan ägna sig åt.

Jaja, jag får se hur jag lägger upp det hela. Men det lutar åt en varm skön dusch, bädda rent i sängen och sedan krypa ner under täcket och kurera mig så gott det går. Nån envis evighetsförkylning har jag inte lust med och inte heller lunginflammation. Jag har ju fått det några gånger vid förkylningar nu de senaste åren och det har jag som sagt nada lust till.

Jag återkommer till det lite titt som tätt, jag borde ha en soffa. Det hade varit mums att bädda ner sig under en tjock filt och lägga sig för att titta på en bra film. Men någon soffa har jag inte så det får vara känner jag. Jag nöjer mig med lite god litteratur, det är inte så illa det heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback