Ut eller in

Vi står inför ännu en helg och jag känner mig inte det allra minsta laddad. Annars brukar helgen vara, även för mig som går hemma mest hela tiden, en trevlig tid när man kan unna sig lite extra sådär. Men idag så vet jag inte om jag ens orkar ta mig till affären för att köpa cigg.

Så klart kommer jag göra det, vem trodde att jag skulle ge upp rökningen så lätt. Men ändå. Det känns inte lockande att komma igång. Jag sitter i min fleecemorgonrock och bruna tofflor och har inte ens kommit in i duschen än. Än mindre ätit frukost eller kammat mig. Det känns lite som att det smartaste vore att knata till sängs igen och sova bort olusten jag har i kroppen. Fast jag tror egentligen att jag är understimulerad så inget skulle bli bättre av att gå och lägga sig, snarare tvärt om. Nä, jag får nog ge mig ut i världen för att se vad jag hittar för äventyr utanför dörren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback