Färdig

Så där ja. Då har jag varit på Apoteket och hämtat mina nya tabletter plus lite mer av mina andra lugnande. Sen var jag en snabb sväng i affären och köpte mjölk, filmjölk, juice (fått pippi på tropisk juice) kattmat och cigg och snus. Så nu har jag så jag kan grotta ner mig i hemmet utan att behöva fundera på sådana saker.

Jag måste erkänna att jag kände för att köpa tre öl med, men jag lyckades stå emot min impuls för en gångs skull. Gott så. När jag kom hem så tog jag en av de där Lergiganen med en gång, tänkte att det är inget att spara på, speciellt som jag är rejält uppsnurrad efter min lilla utflykt och dessutom nyfiken på hur de fungerar.

Just nu mår jag inte bra alls. Det var nog tur jag inte tog mig till stan idag för det hade nog slutat i en brakattack misstänker jag. Ångesten ligger precis under ytan hela tiden och lurar, trots alla medicinen jag stoppat i mig och hur jag än försöker använda mig av avslappningsövningar, andningstekniker och strategier för att hålla ångestmolnen borta från min himmel.

Men det var gott att komma utanför lägenheten i alla fall. Behöver göra det minst en gång per dag för att inte tappa bort verkligheten totalt. Fast det regnade så var det skönt med frisk luft.

Nu ska jag servera Chips lite kattmat tänkte jag. Jag har skämt bort henne den sista tiden genom att köpa såna dör små Shebaförpackningar. Det är rätt dyrt, 8 spänn för en burk, men det är så roligt att se hur hon äter av den. Glupskt och fort. Inte alls som när man köper vanlig "blötmat" åt henne då hon tuggar lite då och då. Men nu står hon fast kvar vid skålen tills det är slut. Sen har hon ju sitt torrfoder med så det går ingen nöd på den katten inte.

Nu ska jag sätta på en stor kanna koffeinfritt kaffe (mer vanligt kaffe hade varit en katastrof när jag redan är så stressad inombords som jag är) och bara koppla av och ta det lugnt och vänta på att medicinen verkar och se hur den funkar. Det enda som retar mig med det är att den sorten inte ingår i förmånspriset så även fast jag har frikort så får jag betala. Nu kostade visserligen 30 tabletter bara 56 kronor men säg att jag tar 4 om dagen så blir det en del pengar om året. Men det kan det väl vara värt.

Som sagt. Nu väntar en god kopp kaffe, en cigg och sedan ska jag lägga mig i sängen och läsa dagens avis som jag inte hunnit gå igenom än.

Kommentarer
Postat av: Miss Borderline

VA???!!!

Jahadu, DET är nåt nytt isåfall kan jag upplysa dig om!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback