Jo. Ett problem har vi

Ok. Vi har ett problem. Hon gillar inte Dixxy Miss Lissy och jag försöker förklara för henne att "men, för helvete, den handlar ju om dig". Men, näe. Men. Ok. Nått ska man vara överrens om att vara oöverrens om. Så därför, jag vet, jag pladdrar. Men. Kvinnan sover, katten är välsignad och hunden ligger på golvet. Så finns det mer en man, en stackars satans man som är elak och som älskar Elvis, Beatles och Sinatra behöver? Nope. Men. Hon är min Miss lizzzy och om hon inte fattar det så är det liksom inget problem. En smula vägbula på livet men för helvete, jag har klättrat upp på universums högsta topp och ramlar ner igen så en bula här och där känns inte som om det spelar så jätteroll.

Nå, säger du. Dizzy? Miss? Lizzy? Men för helvete säger jag då. Vet du ens vart Stockholm ligger? Jo, jag ska presentera det hela.

Min kära tant mamma frågade mig i morse, "är du lycklig då". Jo kära mor sade jag. För första gången på en miljard år är jag precis där jag måste vara. "Bra" , sade tant mamma. Behöver man mer?

Dizzy? Ja just det ja. Du vet ju inte vad det är. Jag vet vad det är men hon sover och gillar inte den låten. Men vi kan sjunga allt i stämmor. Hela tiden. Hela tiden. Hela tiden. Gud, som jag inte tror på, så, men Lennon har sagt allt har vi kommit överens om. Hon kan allt. Hon gråter när jag gråter och hon lyssnar när jag predikar och som sagt. Jag vill inte dö.

Dizzy?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback