Dagen som idag.

Nä det här känns inte gediget. Alls. Jag har hela dagen haft ont i hela kroppen, vartenda liten muskel värker, huvudet dunkar och näsan är sådär lite lagom irriterande tät så att man hela tiden visslar i näsan. Hur jobbigt som helst vettja. Men, annars mår jag riktigt bra.

Dessutom så fick jag äntligen tummen ur och ringde till sjukgymnasten om min onda rygg och de där domningarna som jag har i hela vänster sida ända upp till ansiktet. När de frågade hur länge jag haft besvären så var det en smula pinsamt att svara "15 år". Man är sjuksköterska liksom och har gått och haft ont och eländigt i 15 år utan att söka hjälp. Men nu är det gjort. Jag ska dit på måndag så får vi se vad de säger om det hela.

Förutom det har jag inte fått något speciellt gjort. Sovit på eftermiddagen och tittat lite löst på tv under kvällen. Det där onda molande jobbiga som hela tiden finns i kroppen har gjort mig en smula irriterad och tvär är jag rädd för. Men det är väl som det är med det där.

I morgon ska jag hem över natten. Tanken är att åka redan på förmiddagen så att jag verkligen får det gjort. Det ska bli skönt att vakna i min egna lägenhet, med katten bredvid mig och slippa slåss om morgontidningen. Däremot kommer jag nog sakna att slänga lite käft med folk på morgonen. Men jag får väl tjaffsa med katten kan jag tro.

Nä. Nu ska jag ta min värkande lilla barnakropp och lägga mig till ro i bädden. Bäst så. I morgon är det jag som knatar till Apoteket och köper ett paket Voltaren T. Det brukar göra susen när musklerna inte vill sammarbeta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback