Sa du glass???

Jag har det bra. Så sade en god vän en gång till mig i bastun. Det syntes mig då vara totalt omöjligt att vara nöjd med livet. Men fan vet om jag inte känner det samma just nu. Jag sitter fortfarande i min morgonrock, med magen full av kaffe och huvudet fullt av  tankar. Det är nog lite det här jag strävat efter hela tiden. Men inte vågat vara nöjd med. För inte kan man nöja sig med så lite. Har jag trott. Jag har varit av den uppfattningen eftersom jag inte lyssnat till mig själv.

Men. En kärleksfull katt. Gott nymalt kaffe. Ljudet av diskmaskinen som ivirigt diskar det jag inte själv orkar diska. Minnen av vackra kvinnor och löften om fler. Jerry Lee Lewis på Spotify. Allt är gott och så är jag med. En smula god. Go little sweety.

Strax ska jag hoppa in i duschen för att tvaga mig och sedan ska jag ta bussen in till min stad för att handla och flanera. idag är en fullspäckad dag i Borås. Elfsborg spelar mot Lazio på arenan och jag hade varit där om jag haft råd. Miss Le spelar på torget och dit har jag råd att gå. Ett telefonsamtal till Motivationseneheten har komfirmerat att jag inte kommer idag. Kan Fågelsång skjuta upp det stora lyftet kan jag. I morgon är en anna dag och allt det där.

Att städa toaletten med duschen är en lysande idé. Att rikta samma dusch mot kattlådan är en bottendum idé. Jag har kombinerat de tu. Golvet är skinande rent men lådan är täckt av tjock ihopklumpande sand. Kul. Men men. Det är väl bara att börja skyffla kan jag tro.

I övrigt?

Intet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback