Att vägra få betalt

Dom är för roliga. De där typerna till artister som inte gillar Spotify. När Uggla, denna landsplågare, klagar över att han inte får tillräckligt betalt från Spotify utan hellre laddas ner gratis från Piratebay så börjar man ju undra hur det står till i skallen på denna självutnämnda "rebell".

Först klagar man på att ens verk stjäls och försvinner ut i cyberrymden. Där har de helt rätt enligt mig. Man kan vifta med frihetsflaggor hur mycket man än vill, men ingen vill arbeta gratis.

Men nu när de får en chans att få några kronor för det som de presterat och jag som konsument kan lyssna med gott samvete, då klagar de likt förbannat.

Så jäkla dåligt.

Kommentarer
Postat av: Miss Borderline

Jag måste nog faktiskt säga tvärtom! Först reagera jag som du men sen lyssna jag när dom tog upp det i P1 igår och då förstår man dom faktiskt! Orkar inte dra alla turer här men kontentan är att dom som är dom VERKLIGA tjuvarna det är skivbolagen, och därför förstår jag Ugglas och andras resonemang.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback