Dan före dan säger de

Nä. Det räcker nu. För gott. Vägs ände och allt det där. Trött. Vill sova. Lite nere. Rätt mycket nere. Men inte mer än att jag kan plocka upp mig själv igen.

Katten äter räkor. Jag matar mig själv med cigaretter. Kaffe. Vatten, mer vatten, mycket mer vatten. Cigg, kaffe, vatten. Men hon tuggar räkor. Dagen före julafton. Vem faen kom på ordet jul? Som i hjul? "Jag ska bara gå ut och jula lite"?

Fick ett brev. Ett tungt med frimärke och mitt namn på. Från fogden. Så man sätter sig och läser och upptäcker att de beräknar min inkomst på 5000 mer än jag har. Inte undra på att de drar så mycket. Sur. Tvär.

Sovit på hård säng. Kallt är det med.

Julafton i morgon säger du?

Jaha.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback