Efter att Godott gått

Då har ännu en dag gått förbi och vidare. Jag har varit ute i vintersverige och njöt av kylan, den klara himlen, den gnistrande snön och knarret under skorna när jag gick på nysandad trottoar. Efter att ha varit i affären och tillbaka så gjorde jag lite mat. Enkelt och lätt men ack så gott. Potatis, gräddsås och fläskkottletter som fått eftersteka med wokgrönsaker. Att äta är en njutning när man levt på allmosor och pasta i några veckor.

Så nu är jag trött, mätt, nöjd och ska lägga mig för att sova gott så gott. I morgon ska jag in till stan för att hälsa på kära mor, kika på julklappar och handla lite mer mat. Troligen slinker jag in på myrorna med för att se om de har någon "nästangratis-soffa". Hur jag ska få hem en sådan har jag inte ens börjat fundera på att kanske lösa. Men det ger sig kan jag tro.

Så jag bjuder adjö för den här dagen och återkommer i morgon med mer strunt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback