God morgon eller nått

Fasen, elände och bedrövelse. Jag är så förbenat trött att ögonen går i kors på mig. Det spelar liksom ingen som helst roll hur mycket jag sover. Precis lika trött ändå. Helt löjligt trött. Min kära livskamrat, kvinnan i mitt liv, katten Chips, tittar bekymrat på mig och jag riktigt ser hur det rullar runt en massa kattord i skallen på henne. "Den där karln är inte frisk". Fast på kattska då.


Det riktigt roliga i det hela är att hur trött jag än är så kan jag inte sova på ett vettigt sätt. Troligen är jag ett perfekt ämne för läkemedelsindustrin om de vill hitta på nått som både är uppiggande och sövande samtidigt. En sorts amfetaminsömntablett eller nått sånt. Borde väl inte vara så svårt att slänga ihop kan man tycka, nu när vi både kan åka till månen och rösta på Alliansen. Båda två företeelser som var helt omöjliga att tänka sig för 50 år sedan.

Tja. Som jag så vackert brukar skriva allt för mycket. Jag sätter mig väl och tittar på tv och framförallt nyheterna. Anders Björk har visat styrka genom att kliva av sin roll som ordförande i Försvarets Underrättelsenämnd i protest mot FRA-lagen. Gillar inte karln men nått gott finns det tydligen i den där besserwissen.

Det är visst rättegång mot Piratebay. Den trogne läsaren vet vad jag tycker om fildelning men ärligt talat. Hur i hela fridens namn ska man stoppa förreteelsen när till och med en sån som jag som håller hårt på upphovsrätten fildelar mitt stora arsle av mig?

Tänk vad det händer saker i världen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback