Skillnader

Herreje. Vad är det som skiljer oss människor? Nä, jag pratar inte om religion, ras, sexualitet, politisk åskådning, pengar. Men. En sån där figur som han den där piloten som landade ett störtande plan rakt ner i Hudson river och alla klarade sig och som dessutom klättrade ur planet sist av alla. En sån figur och sen har vi jag. Jag som inte kan åka buss utan att få halvpanik. Varför i hela helvete är vi så olika? Varför i hela fridens namn har inte jag sådana nerver?

Nä. Tyst vännen. Det handlar inte, INTE bara om att skärpa sig. Det handlar om att vi alla klarar press olika. Dessutom så är det så finurligt ordnat att vi klarar olika sorters press. En del klarar att klättra i berg, en del att flyga plan, en del att trösta döende, en del att, tja, vad är du rädd för? Det finna alltid någon som tycker det där är en baggis.

Men en sån som jag? Som är rädd för allt?

Vad i helvete ska världen med mig till att göra?

Kommentarer
Postat av: Miss Borderline

Javisst är det konstigt! Jag fattar inte människor som tycks ha hur mkt ork/energi som helst, medan en annan sover hela dan efter en dag med det minsta lilla aktivitet :(



Ja MIN vardag förgyller du iaf med din begåvning i att skriva, för det tror inte jag att han den där piloten är lika bra på som du :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback