På väg....

Solen skiner lika hett idag som igår. I skuggan kan man sitta precis hur länge som helst och småprata med vännerna här på Motivationsenheten, dricka kaffe och röka en cigarett medan vinden stilla rufsat om håret, en varm och snäll vind.

Idag var det som vanligt en stunds arbete som skulle göras. Vi putsade lite fönster och klippte ner en häck. Vips var dagen på arbetet slut och jag gick "hem" till Motivationsenheten igen och proppade magen full med mat och drack sedan ungeför 100 liter vatten eftersom jag hade glömt av att dricka medan vi for omkring i bilen från arbete till arbete.

Så nu sitter jag och försöker få lite ordning på vilka saker jag ska ha med mig hem till min lägenhet där jag ska stanna över natten. Tandborste och sånt som man behöver. Och datorn givetvis. Jag har mycket delade känslor över det där med att åka hem. En viss separationsångest smyger sig på och en liten röst i huvudet säger åt mig att jag kanske ska vänta till i morgon med att sova över hemma. Men det är ju just därför jag ska åka. För att jag ska få lite kontakt med den andra världen så att säga, den jag ska leva i sedan när jag slutligen skrivs ut.

Så det är väl inte så mycket att fundera på. Bara att packa, åka med bussen in till stan för att handla med mig lite mjölk och kaffe och cigg så att jag har något att roa mig med i hemmet. Mest av allt längtar jag efter att somna med min katt, Chips, bredvid mig. Lite som i "gamla tider" med skillnaden att jag är nykter, mår bra, är dunderkär och dessutom ska ta bussen till staden på morgonen. Har jag lite tur så hälsar min kära fästmö på en liten stund på kvällen. Det vore då rakt inte fel om vi säger.

Så. Dags för lite verkstad istället för bara snack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback