Inte vill jag vara tvär inte

Jag bara måste säga att jag brister inte i respekt för världens starkaste man. Jag tittade troget på de där tävlingarna när de gick på tv och Samuelssom vann gång på gång på gång och med en ödmjukhet som var väldigt... Svensk. "jag ska göra mitt bästa" och hans bästa var allas bästa.

Fast. Dopingprover i den där tävlingen? Tror inte det. Inte därmed sagt att han är dopad. Men han är inte heller bevisat odopad. Tyngdlyftning. Ni vet den där gamla sporten? Där tas dopingprov. På stranden i Malibou där starka män bär stockar och välter pinnar? Jag vet inte.

Men hur vi än vänder och vrider på det så är han bäst där. Inte det att han har lärt sig mer än de andra utan han har lärt sig MEST. DET betyder nått.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback