Ok. Svårt att sova igen :-(

Några kanske undrar varöfr jag håller Lennon så högt. Elvis är Gud och lennon är Jesus. Jo för Elvis gjorde blues, rock´n´roll till nått som helt plötsligt var nått för de vita. Han var ren sex. Så snygg att man kan titta på bilder och bara njuta. Hans röst är mer än fantastisk. Hela han var undebar. Men han levde en lögn. Lennon var ärligt från början. Han sjöng om sin svarta svartsjuka. Sin längtan efter kärlek. Plus med en ren genial musikproduktion. McARTNEY hade sina ljusa stunder. Helt klart. Men han är mjuk som en jävla tvättsvamp fast han har en genial rockröst de få gånger han orkade utmana sig själv. Helter skelter är väl det första världen såg av riktig hårdrock.

Men Lennon. En riktigt elak sate som bar sitt hjärta utan på kroppen. Som kunde förolämpa folk att de hade en jävla aning om att de blev förudmjuka. Han söp. åt alla piller och snorta allt han kunde. Ändå är han en av de få rockhjältar som är saknade. Jag vet inte hur jag ska förklara det. Men de sista rykten säger att hans file hos FBI var 30 cm hög och ändå fick han uppehållstillstånd i USA. Jag vet inte. Texter. Melodier. Uppkäfthet. Och Watching the wheels going round. Mer behöver jag inte för att säga att Lennon är Jesus.

Mitt råd till dig dig är att ge honom chans. Men mer kan jag inte göra. Men jag vet att min natt kommer bestå av en massa Lennon. SoloLennon. För hn ville verkligen göra nått med sin berömmelse. Sen tröttnade han. Satt hemma i 5 år och sket i allt. Medan alla andra slet som djur för att behålla det som de fått. Bara det är liksom värt allt jag tycker han gett mig.

För det har gett mig modet att hoppa av tåget och veta att man kan komma tillbaka. Fast, jag har en smula hopp att inte bli skjuten nöär jag gör det. Men om så sker. Tja. Låt det ske.

Tittar på hjulen som snurrar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback