Synden

Synd mina vänner. Jag lever i synd. Och om det skulle råka gå en dag när jag inte gör det så tar jag in det dagen efter. Jag är en av de där som lyckas missbruka herreguds 10 heliga ord 12 gånger. Jag vet inte. Det är nått med synden som lockar mig. Det finns brott och det finns straff och hela den där delen. Och ja håller med. Visst är det dumt att synda. Jättedumt. Så därför lägger vi till, som elfte bud "Var inte dum". Sorry. Check. Klart. Så ramlade jag dit igen.

Men ärligt talat medborgare. Är inte livet lite enklare om du är tankad eller hög eller inne i någons fru/har någons man i dig? Hey, vi ökar växeln. Vad är det för fel på att ha en mans eller kvinnas man/kvinna uppe i röven? Det vet varje man hur gott det är med ett finger i arslet när det går. Plus hennes systers mans fru. Men inga män vågar erkänna det. "Tänk om hon tror jag är bög". Hey. Hon är full av dig precis överallt och möjligen, möjligen att hon misstänker att du är bi? Och?  Precis då, strax innan du vaknar och upptäcker att det är måndag och du skulle ha varit på jobbet för 5 minuter sedan, spottar ut korken från vinflaskan som du har legat och sugit på hela natten och bestämmer dig för att börja ett nytt liv? Jag vet inte. För mig är det liksom måndag hela veckan.

Nä. Nu ska jag till köket och värma en äcklig ICA-pizza och dricka ett glas vatten. Eller en öl. Eller....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback