Tomheten i en söndag

Det går sidådär att ligga och slappa. Eller, tja, inte alls? Diverse sensationer dyker upp i kroppen hela tiden. Lite skak, lite brak, lite av de båda två på en och samma gång. Jag funderar på att ta mig en promenad men sen kommer jag på att jag knappt orkar vända mig från rygg till mage där jag ligger i sängen så det får nog bara vara. Jag gör fåfåänga försök att läsa dagens avis men det funkar inget vidare det heller. Borås tidning är för tunn och DN för tjock liksom. Typ. Så ja ba. Typ.

Så när man väl ligger där och flämtar efter söndagsluft så försöker man rekapulitera helgen och kommer till sin stora förvåning på att man fan i sig inte kommer ihåg nått alls. Diffusa bussturer. Korta eller längre konversationer med folk. Lama skämt i kassan på någon ICA affär och ett fasligt rännande på toan. Sen är det liksom bara svart och tomt och ensligt.

Äh. Jag vandrar tillbaka till sängen. Verkar bäst så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback