Vann rätt låt?

Jag har banne mig lyckats. Man vaknar till en ny söndag och samma gamla vanliga baksmälla. Gott så. Men så börjar man så trevande titta sig runt om i världen. Ni vet, kolla mailen, bloggar, tidningar. ALLA, säger alla, pratar om melodifestihelvetet och jag har missat allt. Totalt. Slocknade vid 19.15 igår till tonerna av tidig Beatles och sedan var det nog med den dagen.

Nån blond operamänniska har vunnit och det är väl kul för henne. Alla jublar och folket är delat som vanligt. Fan, folk tar faktiskt det där på allvar. Nå. Vem vann förra året? Året innan? Kommer du inte ihåg? Då kan det väl inte vara så allvarligt eller?

Vad vill jag säga med detta? Inget. Inte ett skvatt förutom att jag inte kommer att ha något att prata med någon på flera veckor eftersom jag däckade innan detta stora hände.

Borg.

Melodifestival.

Konungsligt bröllop.

Det är vad som händer i landet världen just nu.

Verkar det som.

Jag ger fan i hela helvetet och lägger mig på sängen och läser en bok och inväntar våren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback