Ingen tittar dig i ögonen längre

Jag vet. Jag är för petig, jag är för gnetig när det gäller att betrakta min omvärld. Men jag kan inte göra annat än att se en viss sak som brer ut sig allt mer.

Har ni lagt märke till att folk nuförtiden när de visas upp på kort allt mer sällan visas rakt framifrån? Jag menar, förr i tiden, för sisådär en 5 år sedan, så fann man att alla som var på kort tittade in i kameran rakt framifrån. Om någon inte gjorde det så var det ett misslyckat kort liksom. Nu ska det se ut så. Självfallet beror det hela på att allt fler tar kort på sig själva med mobilen.

Det finns tre huvudlinjer som man kan finna.



eller



eller





Till bild nummer ett hör egentligen även en lååååång arm som håller i kameran men jag fick bara inte till det med den. I vanliga fall har ju även folk kammat sig och sånt men jag tänker som så att jag är ju så vacker ändå så det räcker med bara mig liksom.


Men visst är det skojsigt. Sen finns det ju en radda olika varianter av de där 3 grundposerna. Men allt mer sällan ser vi folk rakt framifrån längre på kort. Så... märkligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback