En bra dag till slut

Det har varit en väldigt lång dag. Men den har varit givande på många sätt. Min dotter har äntligen börjar dricka lite och även om hon knappt äter så är det ett steg i rätt riktning. Hon var även mycket piggare än hon varit de senaste dagarna så det känns bra. Vi var på en liten "promenad" ute i friska luften. Jag körde henne i rullstol och det var första gången hon var ute på en vecka eller nått sånt så hon verkade tycka att det var trevligt. Vi knatade runt på sjukhusområdet och småpratade under tiden. Hon hade tidigare haft besök av sina vänner och fått ett gulligt kort och en liten nallebjörn och när vi kom in igen så kom ännu en kompis och besökte henne. Sen duschade hon men efter det så tog krafterna slut och hon blev lite inbunden igen och febern steg.

Eftersom hon klagar över att det svider i magen så pratade jag med sjuksköterskan om att hon kanske skulle kunna gå något mot det men det gick då rakt inte. Nä då fick tösen proviva som visserligen är bra men det gör ju inget mot magsyra. Jag tänkte först börja bråka om det hela och be sköterskan ta kontakt med jourläkaren men sen tänkte jag att jag tror att min dotter får åka hem i morgon och då kan hon få ranitidin av mig så löser vi det problemet.

Efter det så åkte jag till kvinnan med de långa benen som har sorg eftersom hennes mormor dog idag. Vi pratade länge ch väl och löste upp en massa knutar som förlamat vårat förhållande i veckan och nu känns livet helt ok igen.

Så. Trots att Tre kronor förlorade matchen så mår jag rätt så bra. Allt som legat och skräpat i en vecka och gjort att jag mått dåligt börjar lösa sig och vi lever snart i den bästa av världar.



Min vackra dotter på "promenad"


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Gott att din dotter mår bättre! Vad gäller magen + testa Imeprasol istället.. mkt bättre. Jag ligger inne på Rehab 1 nu efter op på Sahlgrenska o är glad att Ranitidinet kunde skippas!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback